news

Britain's The Sunday Mirror issues apology on allegations of exploitation at Dyson manufacturer ATA IMS

KUALA LUMPUR (Aug 2): British newspaper The Sunday Mirror has issued a public apology on allegations of exploitation at a facility managed by ATA IMS Bhd that manufactures for Dyson and others. 

“We accept that the photograph accompanying the article did not show accommodation for any Dyson-assigned workers and we apologise for its inclusion. 

“We also accept that Dyson's third party suppliers are regularly and thoroughly audited by both Dyson and independent, internationally recognised auditing companies, and that Dyson states that the allegations do not relate to their products manufactured by ATA Industrial,” The Sunday Mirror noted in a July 25 article. 

“We would like to make clear that the article was not suggesting Dyson knew or was complicit in any alleged poor treatment of ATA’s workers and we apologise if any readers understood it in this manner. 

“We are happy to set the record straight,” it added. 

The British newspaper added that on June 20 it published an article making allegations about a facility managed by ATA IMS that manufactures for Dyson and others. 

Get the latest news @ www.EdgeProp.my

Subscribe to our Telegram channel for the latest stories and updates 

Click here for more property stories

Looking for properties to buy or rent? With >150,000 exclusive listings, including undervalued properties, from vetted Pro Agents, you can now easily find the right property on Malaysia's leading property portal EdgeProp! You can also get free past transacted data and use our proprietary Edge Reference Price tool, to make an informed purchase.
SHARE
RELATED POSTS
  1. Malaysia needs 90 to 120 days just to check Pfizer's vaccine? Are you kidding DG?
  2. Expect tougher coronavirus curbs says Britain’s health minister
  3. Loss of taste, smell in 60% of COVID-19 cases: British scientists' study